1. Registreren
Om te kunnen bieden op een item van onze veiling zul je je moeten registreren bij Veilingen Van Kunst. Klik op de knop Registreren, onder “Mijn account”. Vul daar je gegevens in en kies een wachtwoord. Het is voor ons belangrijk te weten of jij je registreert als particulier of als bedrijf om het juiste BTW-tarief te kunnen toepassen.
Als alles is ingevuld, klik dan op "Registreren". Je krijgt direct een email met een link. Klik op deze link om de registratie te voltooien. Vanaf dan kun je met je e-mailadres en wachtwoord inloggen en gaan bieden.
2. De veilingitems
Bij elk item staat vermeld wat het huidige bod en de resterende tijd zijn. Sommige items worden voor een vaste prijs verkocht; dat wordt duidelijk aangegeven. Bij die items klik je op de knop "Kopen" en je ziet wat het totale aankoopbedrag is, inclusief veilingkosten. Klik vervolgens op "direct kopen". Dan is het item definitief van jou, tenzij iemand net eerder was.
Wil je alvast weten wat er binnenkort geveild wordt, klik dan op Preview in het menu.
3. Bieden
Vul bij een item een bedrag in en klik op "bieden". Het totaalbedrag, inclusief veilingkosten, wordt getoond. Klik vervolgens op "bod plaatsen" en je bod is definitief. Biedingen kunnen niet ongedaan worden gemaakt en zijn bindend.
Je bod moet minimaal € 2,50 hoger zijn dan het huidige bod. Bij hogere bedragen is dit bedrag hoger. Kijk hier hoe het precies werkt.
Het is ook mogelijk Veilingen van Kunst automatisch namens jou te laten bieden op een item. Klik hier om te zien hoe dit Autobod precies werkt.
Als je ingelogd bent, zie je het onderdeel “Mijn biedingen” onder "Mijn account". Daar vind je al je biedingen terug en kun je zien of je nog de hoogste bieder bent. Je kunt dan weer een nieuw bod uitbrengen.
Brengt er iemand in de laatste 5 minuten voor sluiting een bod uit, dan verlengen we de sluitingstijd voor dat item met 5 minuten. Komt er nog een nieuw bod? Dan volgt er weer een verlenging.
4. Verzenden of ophalen
Het liefst hebben we dat u uw aankoop bij ons in de UNIT Winkel in Nijmegen komt ophalen. We zitten in de Molenpoortpassage 37b. 99% van alle kunstwerken zijn daar op dit moment ook geëxposeerd in een aantal etalages van de Passage Molenpoort.
De ophaaldag voor uw aankoop is zaterdag 15 april tussen 12 uur en 17 uur. In overleg kan het werk eventueel ingepakt en (per koerier) verzonden worden. Wat de kosten hiervoor zijn, hangt af van het gekochte werk. Kleine (niet ingelijste) werken zijn natuurlijk goekoper dan grote, zware en/of kwetsbare werken. Voor de verzendkosten zult u moeten denken aan een bedrag tussen €15 en €50 euro.
Als u niet op 15 april a.s. uw aankoop kan komen ophalen verwachten wij dat u met ons een afspraak maakt via info@unitacademie.nl om af te spreken wanneer u het dan wel komt ophalen.
5. Betalen
Als je ingelogd bent, zie je het onderdeel “Mijn bestellingen” onder "Mijn account". Daar vind je al je gekochte items. Je kunt één of meer aankopen tegelijk betalen. Je kunt betalen met iDeal of met een overboeking.